BLOG AÇIKLAMASI


Dünya Sağlık çevrelerinde, sağlık sorunlarının çözümünde “yönetim”in önemli bir işlevi olduğu her vesile ile ifade edilen bir konudur. Bu konu bizim ülkemiz için özel bir önem taşımaktadır. Ülkemizdeki sağlık düzeyi göstergelerinin kötülüğü ve sağlık sektörünün içinde bulunduğu çıkmazların temelinde kaynak yetersizliği, sağlık insan gücü ve araç-gereç yetersizliğinden çok “kötü yönetim’in” hatta, “yönetimsizliğin” rol oynadığı dikkati çekmektedir.Sağlık yönetimi sayfasının amacı; geniş bir spektrumda akademisyenleri, politika yapıcıları ve uygulamacıları, sınırları iyi belirlenmiş konu başlıkları etrafında bir araya getirmek, katılımcıları faydalı tartışmalarda buluşturmak ve ortak anlayışı geliştirmektir. Sayfanın bir ilave amacı da; multidisipliner bir alan olan sağlık yönetiminde yer alan akademisyenler ve profesyonellerin kendi disiplinleri içindeki veya dışındaki bireylerle tanışma ve etkileşimini sağlayan bir ortam oluşturmaktır.Bu sayfa katılımcılara;· Sağlık Kuruluşlarının verimlilik ve etkinliğini arttırabilmek için pratik fikirlere sahip olmak,· Her düzeydeki sağlık çalışanları ile sağlık hizmetlerinden yararlanan toplum üyelerinin, sağlık sorunları ve çözümleri konusundaki farkındalık ve bilinç düzeylerini geliştirmeye katkıda bulunacak bilgi ve öneriler sunmak,· Sağlık yöneticileri ve uzmanları ile toplumun diğer kesimleri arasında, sağlık ve hastane yönetimiyle ilgili dünya çapında geliştirilmiş bilgi ve deneyim birikiminin paylaşılması için gerekli işbirliğini ve koordinasyonu teşvik etmek gibi pek çok bilgi ve beceri sağlayacaktır..Sizleri aramızda görmekten onur duyarız.

Bu Blogda Ara

5 Şubat 2012 Pazar

Sağlık Yönetimi Mesleğinin Gerektirdiği Özellikler

Psikoloji,  Sosyoloji ve Ekonomi konularına ilgi duyma ve bu alanlarda başarılı olması
Sözlü düşünme ve hesaplama yeteneği gelişmiş olması
Sosyal yardım ilgisi güçlü olması
Hasta insanlar ve hasta sahipleriyle iletişim halinde çalışmak gerektiği için, sabırlı, anlayışlı, hoşgörülü ve soğukkanlı olması
Hastanenin birbirinden bağımsız birimleri arasında işbirliği kurmak için, bütün personel ile iyi iletişim kurabilmesi
Hastanenin yönetim düzenini ve politikasını saptamak ve halkla ilişkilerini yürütmek için, karar verme gücüne sahip olması ve kendine güvenmesi
Sorumluluk duygusu ve ikna gücüne sahip olması
Yorucu çalışma temposuna uyum sağlayabilmesi gerekir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder